Är du en flexibel och ansvarstagande person som älskar ekonomi och människor? Vill du vara med på vår spännande resa och utvecklas inom en framtidsbransch? Då är det här rätt tjänst för dig!
Om kund
DSEG är en solenergigrossist som driver energilösningar för omställning av samhället och en mer produktiv och hållbar framtid. Med hög kompetens och nyfikenhet utvecklar vi lösningar för våra kunder som underlättar deras vardag samt ger trygghet under lång tid framöver.
Våra system är framtagna för att ge en trygg och hållbar installation anpassad för nordisk byggstandard och klimatförhållanden. Vår målsättning är att, tillsammans med våra kunder, bidra till att solenergi ska upplevas som en trygg, enkel och effektiv källa till energi nu och i framtiden. Vi drivs att utveckla branschen till en mogen och ansvarstagande industri där slutkunden får ett system som ger en pålitlig produktion under lång tid.
Vi håller till i Falun men våra kunder finns i hela Sverige. I Falun är vi ett gäng på 15 duktiga medarbetare. Vi startade upp verksamheten 2020 och under våra tre första år har vi mångdubblat vår omsättning. När vi nu stängt boken för 2022 slutade vi på en omsättning på 70 miljoner och vi ser ljust på framtiden.
Om tjänsten
DSEG växer så det knakar och därför behöver vi nu stärka upp med ytterligare en person till vår ekonomiavdelning.
Tjänsten kommer att innehålla många varierande arbetsuppgifter där löner är första prio. Vi är idag ett litet gäng på ca 15 medarbetare och vi växer hela tiden.
I rollen som löneadministratör kommer du att arbeta med administration kring lönehantering så som kontakter gällande pensioner, semestrar, försäkringar, avrapporteringar och en del lönestatistik. Du kommer att vara den personen som personalen vänder sig till kring lönefrågor både för tjänstemän och kollektivanställda.
Utöver lönerna kommer du att vara behjälplig i en del andra ekonomiska frågor såsom bokföring, fakturering och andra administrativa uppgifter.
Vi på DSEG är ett sammansvetsat gäng som jobbar nära varandra och i den här rollen kommer du jobba nära vår ekonomichef men även övrig personal vilket gör att vi gärna ser att du är på plats hos oss.
Vem är du?
Det viktigaste för oss är inte vad du har med dig i bagaget erfarenhetsmässigt, utan dina personliga egenskaper. Därför kommer vi att lägga stor vikt vid de mjuka värdena i denna rekryteringsprocess.
För att bli framgångsrik i denna tjänst tror vi dock att det är en fördel om du känner igen dig i arbetsbeskrivningen och har en god förståelse för ekonomi och löner. Du har relevant bakgrund och stort ekonomiskt intresse. Vidare vill du utvecklas som person och kommer då ha möjlighet att växa in i rollen.
Som person är det viktigt att du har en doer- och hands-on-attityd och är bra på att alltid hitta de bästa lösningarna. Du är prestigelös, kommunikativ, affärsmässig, positiv och snabbfotad.
Vi är väldigt enkla och öppna som personer och vi tror att du som är likadan kommer att trivas bäst hos oss.
Är du dessutom en fena på rundpingis kommer du att passa in utmärkt i värt gäng! 😊
Svenska och engelska i tal och skrift.
Vi erbjuder
Vi på DSEG är ett sammansvetsat team med mycket kunskap om branschen som hjälper varandra. Vi har en ”ingenting är omöjligt-inställning”, en hands-on och doer-attityd, där vi hjälps åt och firar våra framgångar tillsammans. Hos oss får du följa med på en spännande resa i en framtidsbransch där ingen dag är den andra lik. Då vi är en platt organisation med nära till beslutsfattare kommer du att ha en stor möjlighet att påverka vår riktning som bolag. Det finns goda chanser att utvecklas vidare inom företaget.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100% och arbetstiden är förlagd till dagtid, flextid. Tillträde och övriga villkor enligt överenskommelse.
Läs gärna mer om oss på www.dseg.se
Ansökan
Vi vill tillsätta den här tjänsten så snart som möjligt vilket innebär att vi kommer att intervjua löpande under annonseringstiden. Tillsättning kan därför komma att ske innan sista ansökningsdag som är den 11:e juni 2023.
Sök tjänsten som löneadministratör/ekonomiassistent
Ansök senast
2023-06-11
Vid frågor om tjänsten
För ytterligare frågor kontakta rekryteringskonsult Linn Skoglund, 070- 88 34 955 alt. linn@truehr.se. Eller Helena Lundqvist, 070-7440018 alt. helena@truehr.se